Pécsi Tudományegyetem
A Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar Vezetés- és Szervezéstudományi Intézete a COVID vírus kapcsán kialakult üzleti szituáció következményeinek elemzésére létrehozott egy kutatócsoportot. Az online kérdőíves megkérdezés fókuszában a home office/otthoni munkavégzés jelenlegi helyzetének a felmérése áll a vezetés, a szervezés és a belső kommunikáció főbb kérdései alapján. Szeretnénk megkérni, hogy töltse ki a kb. 8-10 perces anonim kérdőívet, és amennyiben érdeklődik a felmérés és annak eredményei iránt, jelentkezését és a kutatási programmal kapcsolatos kérdéseit a vszikutatas@ktk.pte.hu e-mail címre küldheti el. A kérdőív ANONIM, a kérdésekre adott válaszait bizalmasan kezeljük, csak az aggregált adatokat elemezzük. Az adatkezelési nyilatkozat a linken oldalon olvasható. A kérdőív kitöltése során a kérdésblokkok feletti számok mögötti terület zöldre vált, ha minden oda tartozó kérdést megválaszolt, illetve sárgára, ha nem minden kérdést tudott megválaszolni. A végén az „Elküld” feliratra kattintással tudja lezárni a kérdőívet, melynek szükséges feltétele a kötelező kérdések megválaszolásaKöszönjük előre is, hogy válaszaival segíti a munkánkat. Üdvözlettel: PTE KTK Vezetés- és Szervezéstudományi Intézet kutatói nevében dr. Jarjabka Ákos intézetigazgató
1. Ön jelenleg home office-ban/otthoni munkavégzésben dolgozik (akár részben, akár időszakosan is)?
2. A jelenlegi helyzetben heti hány nap dolgozik otthonról?
3. A vírusfertőzéssel összefüggő gazdasági helyzet következtében megváltozott a munkahelye és/vagy munkavégzésének körülményei (munkaköre, munkaidő beosztása, munkavégzésének helye)?
1. Mennyire ért, illetve nem ért egyet az alábbi állításokkal a home office-t/otthoni munkavégzést illetően? (1=egyáltalán nem ért egyet, 5=teljes mértékben egyetért, NT/NV=nem tudom/nem válaszolok)
1.1. A munka és a szabadidő határai egyértelműek
Egyáltalán nem értek egyet
Teljes mértékben egyetértek
1.2. Kezelhető a stressz
1.3. Rugalmas a munkaidő-beosztás
1.4. Jól tervezhető a munka
1.5. Sok a zavaró tényező a munkavégzés során
1.6. Lehetőség van a feladatok megbeszélésére
1.7. Erősek a személyes (munkatársi) kapcsolatok
1.8. Zavaróak a gyakori munkahelyi megbeszélések
2. Home office-ból dolgozva, munkája végzésekor milyen mértékben jelentenek problémát az alábbiak? (1=egyáltalán nem jelent problémát, 5=komoly problémát jelent, NT/NV=nem tudom/nem válaszolok)
2.1. Munkából adódó pszichés megterhelés
Egyáltalán nem jelent problémát
Komoly problémát jelent
2.2. A megfelelő tárgyi eszközök hiánya
2.3. A megfelelő tájékoztatás hiánya
2.4. Munkahelyi konfliktusból adódó megterhelés
2.5. Rossz munkahelyi légkör
2.6. Rossz kapcsolat a vezetőkkel
2.7. Nincsen napi személyes kontakt a munkatársaival
3. Ön szerint a szervezetében használt gyakorlat mennyiben felel meg a home office/otthoni munkavégzés követelményeinek? (1=egyáltalán nem felel meg, 5=teljes mértékben megfelel, NT/NV=nem tudom/nem válaszolok)
3.1. Irányítás (feladatok kiosztása, felelősök, határidők kijelölése)
Egyáltalán nem felel meg
Teljes mértékben megfelel
3.2. Motiválás (célok megbeszélése, közösség fenntartása)
3.3. Feladat- és teljesítménykontroll (feladatok, határidők ellenőrzése)
3.4. Felettessel való kommunikáció
3.5. Munkatársakkal való kommunikáció
3.6. Csapatmunka
4. Ki biztosítja az eszközt az otthoni munkavégzéshez?
5. Általánosságban milyennek ítéli meg a home office-t/otthoni munkavégzést?
6. Részt vett már korábban home office-ban/otthoni munkavégzésben?
6.1. Milyen home office/otthoni munkavégzési tapasztalata van, kérjük írja le röviden:
7. Miért választotta a távmunkát/home office-t?
8. Amennyiben Ön választotta ezt a munkavégzési formát, annak mi volt az oka?
1. Milyen gyakran használja Ön a mindennapi munkában valamelyiket a következők közül? Mennyire elégedett azzal, ahogyan az eszköz segítségével képes kommunikálni? (1=egyáltalán nem használom/egyáltalán nem vagyok elégedett, 5=gyakran használom/teljes mértékben elégedett vagyok, NT/NV=nem tudom/nem válaszolok)
1.1. Telefon
Egyáltalán nem használom
Gyakran használom
Egyáltalán nem vagyok elégedett
Teljes mértékben elégedett vagyok
1.2. Honlap
1.3. Fórumok
1.4. E-mail alapú kapcsolattartás (Outlook, Gmail stb.)
1.5. Chat alapú kapcsolattartás (Messenger, Microsoft Teams, Skype, Slack stb.)
1.6. Telekonferencia szoftver (Zoom, Microsoft Teams, Skype, Cisco Webex stb.)
1.7. Projektmenedzsment platform (Asana, Trello, Monday.com, Jira stb.)
1.8. Közös tárhely (Dropbox, OneDrive, Google Drive stb.)
1.9. Egyéb kollaborációs szoftver (Office365, Google Docs, Miro stb.)
2. Értékelje az alábbi kijelentéseket 1-től 5-ig, aszerint, hogy mennyire fontosak Önnek, illetve mennyire elégedett. (1=nem fontos/egyáltalán nem elégedett, 5=nagyon fontos/nagyon elégedett, NT/NV=nem tudom/nem válaszolok)
2.1. Mindenről értesüljek, ami a szervezettel kapcsolatos.
Egyáltalán nem fontos
Nagyon fontos
Egyáltalán nem elégedett
Nagyon elégedett
2.2. Mindenről értesüljek, ami munkámmal kapcsolatos.
2.3. Időben hozzájussak minden információhoz, ami a szervezettel kapcsolatos.
2.4. Időben hozzájussak minden információhoz, ami a munkámmal kapcsolatos.
2.5. Megfelelő mennyiségű információt kapjak.
2.6. Mindig elérjem azt a személyt, akit szeretnék.
2.7. A szervezeten belüli információcsere hatékony legyen.
2.8. Az otthoni munkavégzésben a korábbi munkahelyi feladataimat a normál működéshez képest ugyanúgy el tudjam látni.
2.9. Home office-hoz/otthoni munkavégzéshez szükséges eszközök mennyisége, rendelkezésre állás módja megfelelő legyen.
1. Személyes jellegű problémáinak megoldásában mennyire számíthat a munkahely támogatására?
2. Ismeri-e Ön a szervezet múltját, történetét, hagyományát?
3. Ismeri-e Ön a szervezet jelenét, problémáit, eredményeit?
4. Ismeri-e Ön a szervezet jövőjére vonatkozó elképzeléseit, terveit?
5. Ha most munkahelyet választana, ugyanezt a szervezetet választaná?
6. a. Kérjük ossza el a napi 24 órát az Ön által végzett különböző tevékenységcsoportok között úgy, ahogy az a normál munkarend esetén jellemző volt! (Kérjük egész órát adjon meg.)
6.1. Munka
6.2. Pihenés/alvás
6.3. Kikapcsolódás (film, zene, kultúra, sport, játék)
6.4. Háztartási munka, gyereknevelés
6.5. Fennmaradó idő
6. b. Kérjük ossza el a napi 24 órát most úgy, ahogy az a jelenlegi munkarend mellett érvényesülő gyakorlatát mutatja. (Kérjük egész órát adjon meg.)
6.1. Home office/Otthoni munkavégzés
1. Véleménye szerint milyen menedzseri kompetenciák fejlesztésére lenne szükség a digitális kapcsolattartás hatékony működtetéséhez?
2. El tudná-e fogadni, hogy a továbbiakban home office-ban/otthoni munkavégzésben dolgozzon?
1. Mióta dolgozik a jelenlegi munkahelyén?
2. Neme
3. Az Ön életkora:
4. Mi az Ön jelenlegi fő munkaerő-piaci státusza? Kérjük, a leginkább jellemzőt jelölje meg!
5. Milyen beosztásban dolgozik?
6. Megközelítőleg hány fő dolgozik az Ön cégénél? Kérjük, a teljes – legnagyobb – munkavállalói létszámot jelölje meg, több telephellyel rendelkező cég esetén pl. az anyavállalat összesített létszámát!
7. Kérjük, az alábbi listából válassza ki munkahelye ágazatát!
7.1. Egyéb, éspedig:
Köszönjük a segítségét! A válaszait az "elküld" gombra kattintva tudja véglegesíteni. Kérjük várja meg az erről szóló értesítés végét.
Licensz tulajdonos: Pécsi Tudományegyetem - evasys V9.1 (2473) - Copyright © 2023 evasys GmbHúj ablakot nyit meg. Minden jog fenntartva. Képviselet: VSL Kft.