Pécsi Tudományegyetem
A Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Kar Vezetés- és Szervezéstudományi Intézetében (KTK VSZI) a kialakult helyzet kapcsán alakult egy kutatócsoport, amely a felsőoktatás tavaszi átállása kapcsán az online/digitális/nem jelenléti oktatási formák, valamint a home office/otthoni munkavégzés jelenlegi helyzetét kívánja vizsgálni a vezetés, a szervezés és a belső kommunikáció főbb kérdései alapján. A kérdőív ANONIM, a kérdésekre adott válaszait bizalmasan kezeljük, csak az aggregált adatokat elemezzük. Az adatkezelési nyilatkozat a linken oldalon olvasható. A kérdőív kitöltése során a kérdésblokkok feletti számok mögötti terület zöldre vált, ha minden oda tartozó kérdést megválaszolt, illetve sárgára, ha nem minden kérdést tudott megválaszolni. A végén az „Elküld” feliratra kattintással tudja lezárni a kérdőívet, melynek szükséges feltétele a kötelező kérdések megválaszolása. A kitöltés során felmerülő kérdéseit a vszikutatas@ktk.pte.hu e-mail címre küldheti el. Köszönjük előre is segítségét! Kérjük, amennyiben van rá lehetősége, küldje tovább a kollégáinak is.Tisztelettel: a Kutatócsoport nevében dr. Jarjabka Ákos Intézetigazgató
1.a. Az elmúlt évek gyakorlata alapján milyen gyakran folytat szóbeli kommunikációt a szervezeti egysége (pl. kar) más dolgozóival?
1.b. A jelenlegi helyzetben milyen gyakran folytat szóbeli kommunikációt a szervezeti egysége (pl. kar) más dolgozóival?
2. Milyen gyakran használja Ön a munkatársaival/kollégáival való együttműködés során a következő kommunikációs eszközöket? Mennyire elégedett azzal, ahogyan az eszközökön képes kommunikálni? (1=egyáltalán nem használom/egyáltalán nem vagyok elégedett, 5=gyakran használom/teljes mértékben elégedett vagyok, NT/NV=nem tudom/nem válaszolok)
2.1. Telefon
Egyáltalán nem használom
Gyakran használom
Egyáltalán nem vagyok elégedett
Teljes mértékben elégedett vagyok
2.2. Honlap
2.3. Fórumok (pl. Neptun MeetStreet)
2.4. E-mail alapú kapcsolattartás (Outlook, Gmail stb.)
2.5. Chat alapú kapcsolattartás (Messenger, Microsoft Teams, Skype, Slack stb.)
2.6. Telekonferencia szoftver (Zoom, Microsoft Teams, Skype, Cisco Webex stb.)
2.7. Projektmenedzsment platform (Asana, Trello, Monday.com, Jira stb.)
2.8. Közös tárhely (Dropbox, OneDrive, Google Drive stb.)
2.9. Egyéb kollaborációs szoftver (Office365, Google Docs, Miro stb.)
3. Értékelje az alábbi kijelentéseket 1-től 5-ig, aszerint, hogy mennyire fontosak Önnek, illetve mennyire elégedett. (1=nem fontos/egyáltalán nem elégedett, 5=nagyon fontos/nagyon elégedett, NT/NV=nem tudom/nem válaszolok)
3.1. Mindenről értesüljek, ami a szervezettel (pl. kar) kapcsolatos.
Egyáltalán nem fontos
Nagyon fontos
Egyáltalán nem elégedett
Nagyon elégedett
3.2. Mindenről értesüljek, ami munkámmal kapcsolatos.
3.3. Időben hozzájussak minden információhoz, ami a szervezettel (pl. kar) kapcsolatos.
3.4. Időben hozzájussak minden információhoz, ami a munkámmal kapcsolatos.
3.5. Megfelelő mennyiségű információt kapjak.
3.6. Mindig elérjem azt a személyt, akit szeretnék.
3.7. A szervezeten (pl. kar) belüli információcsere hatékony legyen.
3.8. Az otthoni munkavégzésben a korábbi munkahelyi feladataimat a normál működéshez képest ugyanúgy el tudjam látni.
3.9. Home office-hoz/otthoni munkavégzéshez szükséges eszközök mennyisége, rendelkezésre állás módja megfelelő legyen.
4. Mit hiányol a jelenlegi helyzetben a kommunikációs lehetőségei terén?
1. Milyen gyakran kommunikál a hallgatóival a következők eszközök közül? Mennyire elégedett azzal, ahogyan az eszközön képes kommunikálni? (1-es egyáltalán nem használom/egyáltalán nem vagyok elégedett, 5-ös gyakran használom/teljes mértékben elégedett vagyok, NT/NV= nem tudom/nem válaszolok)
1.1. Telefon
1.2. Fórumok (pl. Neptun MeetStreet)
1.3. Neptun
1.4. E-mail alapú kapcsolattartás (Outlook, Gmail stb.)
1.5. Chat alapú kapcsolattartás (Messenger, Microsoft Teams, Skype, Slack stb.)
1.6. Telekonferencia szoftver (Zoom, Microsoft Teams, Skype, Cisco Webex stb.)
1.7. Projektmenedzsment platform (Asana, Trello, Monday.com, Jira stb.)
1.8. Közös tárhely (Dropbox, OneDrive, Google Drive stb.)
1.9. Egyéb kollaborációs szoftver (Office365, Google Docs, Miro stb.)
2. Ki biztosítja az eszközt az otthoni munkavégzéshez?
3. Amennyiben erre volt lehetőségük, a digitális órán, hogyan kommunikáltak Önnel a hallgatók?
4. Általánosságban milyennek ítéli meg a home office-t/otthoni munkavégzést?
5. Amennyiben problémai adódtak a digitális oktatás során, azok mire vezethetőek vissza?(Több válasz is megjelölhető.)
5.1. Milyen egyéb okra vezethető vissza a digitális oktatással kapcsolatos problémája, kérjük fejtse ki röviden:
1. Mennyire ért egyet az alábbi állításokkal az oktatói/kutatói munkakört illetően az elmúlt évek gyakorlata/személyes, illetve a mostani gyakorlat/digitális oktatás során? (1=egyáltalán nem ért egyet, 5=teljes mértékben egyetért, NT/NV=nem tudom/nem válaszolok)
1.1. A munkaidő és a szabadidő határai egyértelműek
Egyáltalán nem (személyes)
Teljes mértékben (személyes)
Egyáltalán nem (digitális)
Teljes mértékben (digitális)
1.2. Kezelhető a stressz
1.3. Rugalmas a munkaidő-beosztás
1.4. Jól tervezhető a munka
1.5. Sok a zavaró tényező a munkavégzés során
1.6. Lehetőség van a feladatok megbeszélésére
1.7. Erősek a személyes (munkatársi) kapcsolatok
1.8. Zavaróak a gyakori munkahelyi megbeszélések
2. Home-officeból dolgozva, munkája végzésekor milyen mértékben jelentenek problémát az alábbiak? (1=egyáltalán nem jelent problémát, 5=komoly problémát jelent, NT/NV=nem tudom/nem válaszolok)
2.1. Munkából adódó pszichés megterhelés
Egyáltalán nem jelent problémát
Komoly problémát jelent
2.2. A megfelelő tárgyi eszközök
2.3. A megfelelő tájékoztatás
2.4. Munkahelyi konfliktus
2.5. Munkahelyi légkör
2.6. Kapcsolat a vezetőkkel
2.7. Nincsen napi személyes kontakt a munkatársaival
1. Személyes jellegű problémáinak megoldásában mennyire számíthat a munkahely támogatására?
2. Az elmúlt évek tapasztalatai alapján az Ön szervezeti egységében (pl. kar) értékelje az alábbi kijelentéseket 1-től 5-ig, aszerint, hogy mennyire találja őket jellemzőnek és fontosnak. (1=nem jellemző/nem fontos, 5=nagyon jellemző/nagyon fontos, NT/NV=nem tudom/nem válaszolok)
2.1. Az itt (pl. kar) dolgozó emberek megpróbálnak magánemberként is együttműködni.
Egyáltalán nem jellemző
Nagyon jellemző
2.2. Az itt (pl. kar) dolgozó emberek jól kijönnek egymással.
2.3. Az itt (pl. kar) dolgozó emberek valóban kedvelik egymást.
2.4. Ha bárki is elmegy a szervezeti egységéből (pl. kar), továbbra is tartjuk a kapcsolatot.
2.5. Az itt (pl. kar) dolgozó emberek segítik egymást.
2.6. Az itt (pl. kar) dolgozó emberek gyakran megosztják egymással a magánéleti problémáikat.
2.7. A szervezetet (pl. kar) a hűség és a kölcsönös bizalom tartja össze, a szervezet iránti elkötelezettség erős.
3.a. Kérjük ossza el a napi 24 órát az Ön által végzett különböző tevékenységcsoportok között úgy, ahogy az a normál munkarend esetén jellemző volt!(Kérjük egész órát adjon meg.)
3.1. Munka
3.2. Pihenés/alvás
3.3. Kikapcsolódás (film, zene, kultúra, sport, játék)
3.4. Háztartási munka, gyereknevelés
3.5. Fennmaradó idő
3. b. Kérjük ossza el a napi 24 órát most úgy, ahogy az a jelenlegi munkarend mellett érvényesülő gyakorlatát mutatja. (Kérjük egész órát adjon meg.)
3.1. Home office/Otthoni munkavégzés
1. Véleménye szerint a COVID-19 járvány hatására, miként alakul az Ön egyetemén az oktatási tevékenységek (online és offline) hallgatói megítélése?
2. A közelmúltbeli tapasztalataira alapozva kérjük jelezze, hogy részt venne-e Ön új távoktatási programok kidolgozásában vagy oktatóként való felkészítésében a jövőben?
3. Tapasztalatai alapján az alábbi kompetenciák milyen mértékben járulnak hozzá a digitális oktatás hatékony működtetéséhez? (1=egyáltalán nem fontos, 5=nagyon fontos, NT/NV=nem tudom/nem válaszolok)
3.1. Információ- és kommunikáció technológiai kompetenciák (szoftverhasználat, platformok ismerete stb.)
3.2. Digitális tananyagfejlesztési kompetenciák (tanulási kocka kialakítás, strukturálás stb.)
3.3. Online módszertani kompetenciák (flipped classroom, gamification stb.)
3.4. Kreativitás, új látásmód
3.5. Érzelmi intelligencia
3.6. Nonverbális kommunikáció
3.7. Konfliktuskezelési képesség
3.8. Csapatmunka
3.9. Rugalmasság
3.10. Jó időgazdálkodás
3.11. Elemzés és rendszerezés képessége
3.12. Szervezőkészség
4. Az Ön meglátása szerint a jövőben mennyiben tevődik át a hangsúly a személyes oktatásról a digitális alapú formákra?
5. a. Kérjük, írjon 3 pozitív kifejezést a kialakult jelenlegi helyzetére vonatkozólag.
5. b. Kérjük, írjon 3 negatív kifejezést a kialakult jelenlegi helyzetére vonatkozólag.
1. Mióta dolgozik az egyetemen vagy jogelőd intézményeiben?
2. Neme
3. Az Ön életkora:
4. Melyik felsőoktatási intézményhez tartozik a munkahelye (főállása)?
4.1. Egyéb felsőoktatási intézmény, éspedig:
5. Kérem adja meg, melyik karhoz tartozik a főállása a felsőoktatási intézményén belül.
6. Milyen beosztásban dolgozik?
Tisztelt Válaszadó, a GDPR rendelkezéseivel összhangban felhívjuk a figyelmét, hogy az alacsony létszámú egységeket összevontan elemezzük, így elkerülve, hogy a demográfiai adatok megadásával azonosíthatóvá váljon. Adatait bizalmasan kezeljük, a felmérés eredményeinek feldolgozása során nem célunk kideríteni az Ön személyazonosságát, csak az aggregált adatokat elemezzük. Részletek az adatkezelési nyilatkozatban.
Köszönjük a segítségét!Válaszait az "Elküld" gombra kattintva tudja véglegesíteni. Kérjük, várja meg, amíg a sikeres befejezésről a rendszer kiírja az üzenetet.
Licensz tulajdonos: Pécsi Tudományegyetem - evasys V9.1 (2462) - Copyright © 2023 evasys GmbHúj ablakot nyit meg. Minden jog fenntartva. Képviselet: VSL Kft.