Pécsi Tudományegyetem
Pécs-Baranyai Kereskedelmi és Iparkamara
Munkáltatói felmérés a diplomások foglalkoztatásáról
Jelen kérdőívben a diplomával rendelkező munkavállalók foglalkoztatásával kapcsolatban teszek fel néhány kérdés, mely elsősorban a munkahelyen való jelenlétükre, megítélésükre, elvárt és meglévő kompetenciáikra fókuszál.A kérdőív kitöltésével megszerzett adatokat anonim módon, az összesített eredményekre fókuszáltan fogom felhasználni a disszertációm és más tudományos publikációk megírása során. A válaszadó személye és a szervezet beazonosítására alkalmas cégspecifikus adatok csak további információk (cégméret, székhely városa, stb.) beazonosítására kerülnek felhasználásra, azok a kutatás eredményeiben nem kerülnek közlésre és harmadik fél részére nem kerülnek átadásra. A kezelt adatok körét a Kitöltő által a kérdőívben megadott információk képezik. A kérdőív kitöltésével hozzájárul ezen információk a korábban ismertetett módokon való felhasználásához. Amennyiben hozzájárulását a későbbiekben visszavonná, kérem az e-mailben jelezze számomra.Az összesített, vármegyei (kis létszám esetén országos) szintű eredményeket a kitöltők számára igény szerint rendelkezésre bocsátom.Amennyiben a kérdőív kitöltése vagy az adatok felhasználása kapcsán kérdése merülne fel, keressen a következő elérhetőség valamelyikén: szabo.dorottya@ktk.pte.hu, illetve szabo.dorottya@pbkik.hu és +36202255568-as telefonszám.Előre is köszönöm, hogy a kérdőív kitöltésével hozzájárul a disszertációm elkészítéséhez, és a diplomások munkaerőpiaci helyzetének vizsgálatához!Szabó Dorottya Anna
2.1 Foglalkoztat az Ön munkahelye diplomás munkavállalókat?
2.2 Hány fő diplomás munkavállalót foglalkoztatnak?
2.3 Ezen diplomás munkavállalók felsőfokú végzettséget igénylő munkakörben dolgoznak?
A következőkben néhány példa látható az egyes tudományterületen végzettek jellemző foglalkozásaira:- Állam- és jogtudományi terület: közigazgatási, rendészeti és katonai munkavégzés, jogász, ügyvéd, jogi asszisztens, adószakértő, rendőr- Bölcsészet-, vagy társadalomtudományi terület: HR munkatárs, pszichológus, általános irodai adminisztrátor, marketing és PR ügyintéző- Gazdaságtudományi terület: könyvelő, könyvvizsgáló, piackutató, marketing és/vagy PR szakértő, tanácsadó, egyéb ügyintéző- Hitéleti terület: egyházi tevékenységek (pl. lelkész, teológus, egyházszervező)- Informatikai terület: szoftverfejlesztő, alkalmazásfejlesztő, rendszergazda, rendszerelemző- Műszaki terület: gépészmérnök, építész, vegyész, szoftverfejlesztő, villamosmérnök, minőségbiztosítási mérnök, építőmérnök- Művészet-művészetközvetítés terület: grafikus és multimédia tervező, táncművész, zenész, újságíró, rádió vagy TV műsor szerkesztő, művészeti tanár- Orvos- és egészségtudományi terület: általános vagy szakorvos, gyógytornász, védőnő, dietetikus, ápoló, gyógyszerész, fogorvos, pszichológus, mentőtiszt- Pedagógusképzésen végzettek: általános, vagy középiskolai tanár, csecsemő- és kisgyermeknevelő, óvodapedagógus- Sporttudományi terület: szakképzett edző, sportszervező- Természettudományi terület: biológus, botanikus, fizikus, földmérő, laboratóriumi asszisztens, vegyésztechnikus
2.4 Milyen tudományterületi diplomával rendelkező munkavállalókat foglalkoztatnak?Amennyiben több területről is van jelentősebb arányban munkavállaló, kérem a 3-5 legnagyobb létszámút jelölje, ezekhez a területekhez kapcsolódóan fognak kérdések megjelenni!
2.5 Mennyire fontos Önöknek, hogy a munkavállalóik diplomával rendelkezzenek?Az esetleges előírásoktól eltekintve.
Egyáltalán nem fontos (ha a szükséges tudás rendelkezésre áll)
Nagyon fontos
Mennyire ért egyet a következő állításokkal, a diplomás munkavállalókra, a felsőfokú végzettség meglétére vonatkozóan általánosságban?Kérjük válaszát a következő skálán jelölje: 1 = egyáltalán nem ért egyet, 6 = teljes mértékben egyetért.
2.6 Több tudással rendelkeznek a szakterületükön.
Egyáltalán nem értek egyet
Teljes mértékben egyetértek
2.7 Nagyobb alapműveltséggel, több általános ismerettel rendelkeznek.
2.8 Könnyebben képezhetők tovább
2.9 Megmutatja a tudás iránti vágyat
2.10 Magasabb szinten rendelkeznek a munkához szükséges kompetenciákkal
2.11 Magasabb szintű munkát képesek végezni
2.12 Magasabb minőségű munkát képesek végezni
2.13 A felsőoktatásban végzett egyéb tevékenységek magas hozzáadott értékkel bírnak (pl. TDK, diákszervezeti tagság, szakmai versenyek)
2.14 A diploma munkatapasztalat nélkül nem jelent sokat
2.15 Az egyetemi oktatásból hiányzik a gyakorlati képzés, így nem rendelkeznek gyakorlati tudással
2.16 Van egyéb olyan jellemző, tényező amelyet megemlítene a diploma meglétének fontossága kapcsán?
Mennyire ért egyet a következő állításokkal, a diplomás munkavállalók foglalkoztatására vonatkozóan?Kérjük válaszát a következő skálán jelölje: 1 = egyáltalán nem ért egyet, 6 = teljes mértékben egyetért.
2.17 Szívesen foglalkoztatok diplomás munkavállalókat
2.18 Szívesen foglalkoztatok frissen végzett diplomás munkavállalókat
2.19 A nagyobb tudás értéket képvisel a szervezet számára
2.20 Bizonyos munkakörökben fontos a diploma megléte
2.21 Feleslegesen magasabb bérköltséget jelent a munkáltatónak (pl. magasabb bérigény, garantált bérminimum)
2.22 A diploma megléte, és a diplomások foglalkoztatása presztízskérdés
2.23 A munkavállalók képzését jobb a munkahelyen belül elvégezni
2.24 Jó, ha a munkahelyen belül különböző végzettségi szinttel rendelkező munkavállalók vannak jelen
2.25 A kiválasztás során döntő tényező lehet, hogy mely felsőoktatási intézményben tanult a jelentkező
2.26 A kiválasztás során fontos tényező a diploma minősítése vagy a tanulmányi átlag
2.27 A kiválasztás során döntő tényező, hogy csak alap- vagy mesterképzési szinten is tanult a jelentkező
2.28 Van egyéb olyan jellemző, tényező amelyet megemlítene a diplomás munkavállalók foglalkoztatása kapcsán?
Milyen mértékben érzi előnynek a munkaerőpiacon a következő tudás/végzettségek/tapasztalatok meglétét diploma mellett, a munkához kapcsolódó területen?Gondoljon arra, hogy Ön mit értelmezne előnyként egy kiválasztási folyamat során (az Önnél legjellemzőbb pozíció(k)ban!Válaszát négyfokozatú skálán jelölje, ahol 1 - kis mértékű előnyt jelent, 4 - hatalmas előnyt jelent, illetve jelölje amennyiben egyáltalán nem jelent előnyt az adott tényező.
2.29 Duális képzésben szerzett végzettség (középfokon)
Kismértékű előnyt jelent
Hatalmas előnyt jelent
2.30 Duális képzésben szerzett végzettség (felsőfokon)
2.31 Szakmai végzettség megléte
2.32 Szakmai gyakorlat (min. 3 hónap)
2.33 Diákmunka
2.34 Önkéntesség
2.35 Tudományos munka végzése (pl. TDK)
2.36 Diákszervezeti tagság (pl. szakkollégium)
2.37 Nyelvvizsga
2.38 Külföldön szerzett tapasztalat (pl. tanulmányok, szakmai gyakorlat)
2.39 Van olyan egyéb előnyt jelentő tényező amit szeretne kiemelni?
3.1 Kérem, adja meg, hogy diplomás munkavállalói közül mekkora arány rendelkezik agrártudományi végzettséggel!
3.2 Kérem adjon meg egy vagy több jellemző munkakört, melyben agrártudományi területen végzett munkavállalói dolgoznak!
Kérem jelölje az alábbi kompetenciák esetén, hogy az agrártudományi területen diplomával rendelkező munkavállalói átlagosan milyen mértékben rendelkeznek azokkal, valamint mennyire szükségesek ezen kompetenciák a munkájuk elvégzéséhez, azaz milyen szinten várja el ezek meglétét? Válaszát 1-6-os skálán jelölje, ahol 1 = Egyáltalán nem meglévő, 6 = Teljes mértékben meglévő kompetencia; valamint 1 = Egyáltalán nem szükséges 6 = Mindenképpen szükséges.
3.3 / 3.4 Saját szakterületben való szakmai jártasság, elméleti tudás
Egyáltalán nem meglévő
Teljes mértékben meglévő
Egyáltalán nem szükséges
Mindenképpen szükséges
3.5 / 3.6 Analitikus gondolkodás
3.7 / 3.8 Képesség az új ismeretek gyors elsajátítására, tanulásra
3.9 / 3.10 Képesség a tevékenységek koordinálásra
3.11 / 3.12 Csapatmunka
3.13 / 3.14 Tervezés
3.15 / 3.16 Problémamegoldó készség
3.17 / 3.18 Kommunikációs készség
3.19 / 3.20 Az információs és kommunikációs technológiák (IKT) alkalmazásának képessége (pl. szövegfeldolgozás, táblázatokkal való munka, internethasználat, e-mail)
3.21 / 3.22 Az információs és kommunikációs technológiák (IKT) magas szintű használatának képessége (pl. programozás, statisztikai szoftverek)
3.23 / 3.24 Újításra, innovációra, új ötletek megvalósítására való képesség
3.25 / 3.26 Kritikus gondolkodás képessége
3.27 / 3.28 Prezentációs és előadói készségek
3.29 / 3.30 Idegen nyelvi kommunikáció (írásban, szóban)
3.31 / 3.32 Képesség az érzelmek felismerésére, mások helyzetének megértésére
3.33 / 3.34 Udvariasság, viselkedési szabályok ismerete és azok betartása
3.35 / 3.36 Vezetői készség
3.37 / 3.38 Időmenedzsment
3.39 Hány százalékkal lenne hajlandó magasabb bért fizetni, egy az Ön által megadott elvárt kompetenciák és tulajdonságok szempontjából ideálisnak nevezhető munkavállalónak agrártudományi területen, a kompetenciák szempontjából átlagos szintűhöz képest?
3.40 Hány százalékkal lenne hajlandó magasabb bért fizetni, egy agrártudományi területen felsőfokú végzettséggel rendelkező munkavállalónak, egy maximum középfokú képzettségi szinten végzett munkavállalóhoz képest?Kérjük mindkét képzési szinten az azon a szinten az Ön által elvárt kompetenciák és tulajdonságok szempontjából ideálisnak nevezhető munkavállalóra gondoljon.
4.1 Kérem, adja meg, hogy diplomás munkavállalói közül mekkora arány rendelkezik állam- és jogtudományi végzettséggel!
4.2 Kérem adjon meg egy vagy több jellemző munkakört, melyben állam- és jogtudományi területen végzett munkavállalói dolgoznak!
Kérem jelölje az alábbi kompetenciák esetén, hogy az állam- és jogtudományi területen diplomával rendelkező munkavállalói átlagosan milyen mértékben rendelkeznek azokkal, valamint mennyire szükségesek ezen kompetenciák a munkájuk elvégzéséhez, azaz milyen szinten várja el ezek meglétét? Válaszát 1-6-os skálán jelölje, ahol 1 = Egyáltalán nem meglévő, 6 = Teljes mértékben meglévő kompetencia; valamint 1 = Egyáltalán nem szükséges 6 = Mindenképpen szükséges.
4.3 / 4.4 Saját szakterületben való szakmai jártasság, elméleti tudás
4.5 / 4.6 Analitikus gondolkodás
4.7 / 4.8 Képesség az új ismeretek gyors elsajátítására, tanulásra
4.9 / 4.10 Képesség a tevékenységek koordinálásra
4.11 / 4.12 Csapatmunka
4.13 / 4.14 Tervezés
4.15 / 4.16 Problémamegoldó készség
4.17 / 4.18 Kommunikációs készség
4.19 / 4.20 Az információs és kommunikációs technológiák (IKT) alkalmazásának képessége (pl. szövegfeldolgozás, táblázatokkal való munka, internethasználat, e-mail)
4.21 / 4.22 Az információs és kommunikációs technológiák (IKT) magas szintű használatának képessége (pl. programozás, statisztikai szoftverek)
4.23 / 4.24 Újításra, innovációra, új ötletek megvalósítására való képesség
4.25 / 4.26 Kritikus gondolkodás képessége
4.27 / 4.28 Prezentációs és előadói készségek
4.29 / 4.30 Idegen nyelvi kommunikáció (írásban, szóban)
4.31 / 4.32 Képesség az érzelmek felismerésére, mások helyzetének megértésére
4.33 / 4.34 Udvariasság, viselkedési szabályok ismerete és azok betartása
4.35 / 4.36 Vezetői készség
4.37 / 4.38 Időmenedzsment
4.39 Hány százalékkal lenne hajlandó magasabb bért fizetni, egy az Ön által megadott elvárt kompetenciák és tulajdonságok szempontjából ideálisnak nevezhető munkavállalónak állam- és jogtudományi területen, a kompetenciák szempontjából átlagos szintűhöz képest?
4.40 Hány százalékkal lenne hajlandó magasabb bért fizetni, egy állam- és jogtudományi területen felsőfokú végzettséggel rendelkező munkavállalónak, egy maximum középfokú képzettségi szinten végzett munkavállalóhoz képest?Kérjük mindkét képzési szinten az azon a szinten az Ön által elvárt kompetenciák és tulajdonságok szempontjából ideálisnak nevezhető munkavállalóra gondoljon.
5.1 Kérem, adja meg, hogy diplomás munkavállalói közül mekkora arány rendelkezik bölcsészet- és társadalomtudományi végzettséggel!
5.2 Kérem adjon meg egy vagy több jellemző munkakört, melyben bölcsészet- és társadalomtudományi területen végzett munkavállalói dolgoznak!
Kérem jelölje az alábbi kompetenciák esetén, hogy az bölcsészet- és társadalomtudományi területen diplomával rendelkező munkavállalói átlagosan milyen mértékben rendelkeznek azokkal, valamint mennyire szükségesek ezen kompetenciák a munkájuk elvégzéséhez, azaz milyen szinten várja el ezek meglétét? Válaszát 1-6-os skálán jelölje, ahol 1 = Egyáltalán nem meglévő, 6 = Teljes mértékben meglévő kompetencia; valamint 1 = Egyáltalán nem szükséges 6 = Mindenképpen szükséges.
5.3 / 5.4 Saját szakterületben való szakmai jártasság, elméleti tudás
5.5 / 5.6 Analitikus gondolkodás
5.7 / 5.8 Képesség az új ismeretek gyors elsajátítására, tanulásra
5.9 / 5.10 Képesség a tevékenységek koordinálásra
5.11 / 5.12 Csapatmunka
5.13 / 5.14 Tervezés
5.15 / 5.16 Problémamegoldó készség
5.17 / 5.18 Kommunikációs készség
5.19 / 5.20 Az információs és kommunikációs technológiák (IKT) alkalmazásának képessége (pl. szövegfeldolgozás, táblázatokkal való munka, internethasználat, e-mail)
5.21 / 5.22 Az információs és kommunikációs technológiák (IKT) magas szintű használatának képessége (pl. programozás, statisztikai szoftverek)
5.23 / 5.24 Újításra, innovációra, új ötletek megvalósítására való képesség
5.25 / 5.26 Kritikus gondolkodás képessége
5.27 / 5.28 Prezentációs és előadói készségek
5.29 / 5.30 Idegen nyelvi kommunikáció (írásban, szóban)
5.31 / 5.32 Képesség az érzelmek felismerésére, mások helyzetének megértésére
5.33 / 5.34 Udvariasság, viselkedési szabályok ismerete és azok betartása
5.35 / 5.36 Vezetői készség
5.37 / 5.38 Időmenedzsment
5.39 Hány százalékkal lenne hajlandó magasabb bért fizetni, egy az Ön által megadott elvárt kompetenciák és tulajdonságok szempontjából ideálisnak nevezhető munkavállalónak bölcsészet- és társadalomtudományi területen, a kompetenciák szempontjából átlagos szintűhöz képest?
5.40 Hány százalékkal lenne hajlandó magasabb bért fizetni, egy bölcsészet- és társadalomtudományi területen felsőfokú végzettséggel rendelkező munkavállalónak, egy maximum középfokú képzettségi szinten végzett munkavállalóhoz képest?Kérjük mindkét képzési szinten az azon a szinten az Ön által elvárt kompetenciák és tulajdonságok szempontjából ideálisnak nevezhető munkavállalóra gondoljon.
6.1 Kérem, adja meg, hogy diplomás munkavállalói közül mekkora arány rendelkezik gazdaságtudományi végzettséggel!
6.2 Kérem adjon meg egy vagy több jellemző munkakört, melyben gazdaságtudományi területen végzett munkavállalói dolgoznak!
Kérem jelölje az alábbi kompetenciák esetén, hogy az gazdaságtudományi területen diplomával rendelkező munkavállalói átlagosan milyen mértékben rendelkeznek azokkal, valamint mennyire szükségesek ezen kompetenciák a munkájuk elvégzéséhez, azaz milyen szinten várja el ezek meglétét? Válaszát 1-6-os skálán jelölje, ahol 1 = Egyáltalán nem meglévő, 6 = Teljes mértékben meglévő kompetencia; valamint 1 = Egyáltalán nem szükséges 6 = Mindenképpen szükséges.
6.3 / 6.4 Saját szakterületben való szakmai jártasság, elméleti tudás
6.5 / 6.6 Analitikus gondolkodás
6.7 / 6.8 Képesség az új ismeretek gyors elsajátítására, tanulásra
6.9 / 6.10 Képesség a tevékenységek koordinálásra
6.11 / 6.12 Csapatmunka
6.13 / 6.14 Tervezés
6.15 / 6.16 Problémamegoldó készség
6.17 / 6.18 Kommunikációs készség
6.19 / 6.20 Az információs és kommunikációs technológiák (IKT) alkalmazásának képessége (pl. szövegfeldolgozás, táblázatokkal való munka, internethasználat, e-mail)
6.21 / 6.22 Az információs és kommunikációs technológiák (IKT) magas szintű használatának képessége (pl. programozás, statisztikai szoftverek)
6.23 / 6.24 Újításra, innovációra, új ötletek megvalósítására való képesség
6.25 / 6.26 Kritikus gondolkodás képessége
6.27 / 6.28 Prezentációs és előadói készségek
6.29 / 6.30 Idegen nyelvi kommunikáció (írásban, szóban)
6.31 / 6.32 Képesség az érzelmek felismerésére, mások helyzetének megértésére
6.33 / 6.34 Udvariasság, viselkedési szabályok ismerete és azok betartása
6.35 / 6.36 Vezetői készség
6.37 / 6.38 Időmenedzsment
6.39 Hány százalékkal lenne hajlandó magasabb bért fizetni, egy az Ön által megadott elvárt kompetenciák és tulajdonságok szempontjából ideálisnak nevezhető munkavállalónak gazdaságtudományi területen, a kompetenciák szempontjából átlagos szintűhöz képest?
6.40 Hány százalékkal lenne hajlandó magasabb bért fizetni, egy gazdaságtudományi területen felsőfokú végzettséggel rendelkező munkavállalónak, egy maximum középfokú képzettségi szinten végzett munkavállalóhoz képest?Kérjük mindkét képzési szinten az azon a szinten az Ön által elvárt kompetenciák és tulajdonságok szempontjából ideálisnak nevezhető munkavállalóra gondoljon.
7.1 Kérem, adja meg, hogy diplomás munkavállalói közül mekkora arány rendelkezik hitéleti végzettséggel!
7.2 Kérem adjon meg egy vagy több jellemző munkakört, melyben hitéleti területen végzett munkavállalói dolgoznak!
Kérem jelölje az alábbi kompetenciák esetén, hogy az hitéleti területen diplomával rendelkező munkavállalói átlagosan milyen mértékben rendelkeznek azokkal, valamint mennyire szükségesek ezen kompetenciák a munkájuk elvégzéséhez, azaz milyen szinten várja el ezek meglétét? Válaszát 1-6-os skálán jelölje, ahol 1 = Egyáltalán nem meglévő, 6 = Teljes mértékben meglévő kompetencia; valamint 1 = Egyáltalán nem szükséges 6 = Mindenképpen szükséges.
7.3 / 7.4 Saját szakterületben való szakmai jártasság, elméleti tudás
7.5 / 7.6 Analitikus gondolkodás
7.7 / 7.8 Képesség az új ismeretek gyors elsajátítására, tanulásra
7.9 / 7.10 Képesség a tevékenységek koordinálásra
7.11 / 7.12 Csapatmunka
7.13 / 7.14 Tervezés
7.15 / 7.16 Problémamegoldó készség
7.17 / 7.18 Kommunikációs készség
7.19 / 7.20 Az információs és kommunikációs technológiák (IKT) alkalmazásának képessége (pl. szövegfeldolgozás, táblázatokkal való munka, internethasználat, e-mail)
7.21 / 7.22 Az információs és kommunikációs technológiák (IKT) magas szintű használatának képessége (pl. programozás, statisztikai szoftverek)
7.23 / 7.24 Újításra, innovációra, új ötletek megvalósítására való képesség
7.25 / 7.26 Kritikus gondolkodás képessége
7.27 / 7.28 Prezentációs és előadói készségek
7.29 / 7.30 Idegen nyelvi kommunikáció (írásban, szóban)
7.31 / 7.32 Képesség az érzelmek felismerésére, mások helyzetének megértésére
7.33 / 7.34 Udvariasság, viselkedési szabályok ismerete és azok betartása
7.35 / 7.36 Vezetői készség
7.37 / 7.38 Időmenedzsment
7.39 Hány százalékkal lenne hajlandó magasabb bért fizetni, egy az Ön által megadott elvárt kompetenciák és tulajdonságok szempontjából ideálisnak nevezhető munkavállalónak hitéleti területen, a kompetenciák szempontjából átlagos szintűhöz képest?
7.40 Hány százalékkal lenne hajlandó magasabb bért fizetni, egy hitéleti területen felsőfokú végzettséggel rendelkező munkavállalónak, egy maximum középfokú képzettségi szinten végzett munkavállalóhoz képest?Kérjük mindkét képzési szinten az azon a szinten az Ön által elvárt kompetenciák és tulajdonságok szempontjából ideálisnak nevezhető munkavállalóra gondoljon.
8.1 Kérem, adja meg, hogy diplomás munkavállalói közül mekkora arány rendelkezik informatikai végzettséggel!
8.2 Kérem adjon meg egy vagy több jellemző munkakört, melyben informatikai területen végzett munkavállalói dolgoznak!
Kérem jelölje az alábbi kompetenciák esetén, hogy az informatikai területen diplomával rendelkező munkavállalói átlagosan milyen mértékben rendelkeznek azokkal, valamint mennyire szükségesek ezen kompetenciák a munkájuk elvégzéséhez, azaz milyen szinten várja el ezek meglétét? Válaszát 1-6-os skálán jelölje, ahol 1 = Egyáltalán nem meglévő, 6 = Teljes mértékben meglévő kompetencia; valamint 1 = Egyáltalán nem szükséges 6 = Mindenképpen szükséges.
8.3 / 8.4 Saját szakterületben való szakmai jártasság, elméleti tudás
8.5 / 8.6 Analitikus gondolkodás
8.7 / 8.8 Képesség az új ismeretek gyors elsajátítására, tanulásra
8.9 / 8.10 Képesség a tevékenységek koordinálásra
8.11 / 8.12 Csapatmunka
8.13 / 8.14 Tervezés
8.15 / 8.16 Problémamegoldó készség
8.17 / 8.18 Kommunikációs készség
8.19 / 8.20 Az információs és kommunikációs technológiák (IKT) alkalmazásának képessége (pl. szövegfeldolgozás, táblázatokkal való munka, internethasználat, e-mail)
8.21 / 8.22 Az információs és kommunikációs technológiák (IKT) magas szintű használatának képessége (pl. programozás, statisztikai szoftverek)
8.23 / 8.24 Újításra, innovációra, új ötletek megvalósítására való képesség
8.25 / 8.26 Kritikus gondolkodás képessége
8.27 / 8.28 Prezentációs és előadói készségek
8.29 / 8.30 Idegen nyelvi kommunikáció (írásban, szóban)
8.31 / 8.32 Képesség az érzelmek felismerésére, mások helyzetének megértésére
8.33 / 8.34 Udvariasság, viselkedési szabályok ismerete és azok betartása
8.35 / 8.36 Vezetői készség
8.37 / 8.38 Időmenedzsment
8.39 Hány százalékkal lenne hajlandó magasabb bért fizetni, egy az Ön által megadott elvárt kompetenciák és tulajdonságok szempontjából ideálisnak nevezhető munkavállalónak informatikai területen, a kompetenciák szempontjából átlagos szintűhöz képest?
8.40 Hány százalékkal lenne hajlandó magasabb bért fizetni, egy informatikai területen felsőfokú végzettséggel rendelkező munkavállalónak, egy maximum középfokú képzettségi szinten végzett munkavállalóhoz képest?Kérjük mindkét képzési szinten az azon a szinten az Ön által elvárt kompetenciák és tulajdonságok szempontjából ideálisnak nevezhető munkavállalóra gondoljon.
9.1 Kérem, adja meg, hogy diplomás munkavállalói közül mekkora arány rendelkezik műszaki végzettséggel!
9.2 Kérem adjon meg egy vagy több jellemző munkakört, melyben műszaki területen végzett munkavállalói dolgoznak!
Kérem jelölje az alábbi kompetenciák esetén, hogy az műszaki területen diplomával rendelkező munkavállalói átlagosan milyen mértékben rendelkeznek azokkal, valamint mennyire szükségesek ezen kompetenciák a munkájuk elvégzéséhez, azaz milyen szinten várja el ezek meglétét? Válaszát 1-6-os skálán jelölje, ahol 1 = Egyáltalán nem meglévő, 6 = Teljes mértékben meglévő kompetencia; valamint 1 = Egyáltalán nem szükséges 6 = Mindenképpen szükséges.
9.3 / 9.4 Saját szakterületben való szakmai jártasság, elméleti tudás
9.5 / 9.6 Analitikus gondolkodás
9.7 / 9.8 Képesség az új ismeretek gyors elsajátítására, tanulásra
9.9 / 9.10 Képesség a tevékenységek koordinálásra
9.11 / 9.12 Csapatmunka
9.13 / 9.14 Tervezés
9.15 / 9.16 Problémamegoldó készség
9.17 / 9.18 Kommunikációs készség
9.19 / 9.20 Az információs és kommunikációs technológiák (IKT) alkalmazásának képessége (pl. szövegfeldolgozás, táblázatokkal való munka, internethasználat, e-mail)
9.21 / 9.22 Az információs és kommunikációs technológiák (IKT) magas szintű használatának képessége (pl. programozás, statisztikai szoftverek)
9.23 / 9.24 Újításra, innovációra, új ötletek megvalósítására való képesség
9.25 / 9.26 Kritikus gondolkodás képessége
9.27 / 9.28 Prezentációs és előadói készségek
9.29 / 9.30 Idegen nyelvi kommunikáció (írásban, szóban)
9.31 / 9.32 Képesség az érzelmek felismerésére, mások helyzetének megértésére
9.33 / 9.34 Udvariasság, viselkedési szabályok ismerete és azok betartása
9.35 / 9.36 Vezetői készség
9.37 / 9.38 Időmenedzsment
9.39 Hány százalékkal lenne hajlandó magasabb bért fizetni, egy az Ön által megadott elvárt kompetenciák és tulajdonságok szempontjából ideálisnak nevezhető munkavállalónak műszaki területen, a kompetenciák szempontjából átlagos szintűhöz képest?
9.40 Hány százalékkal lenne hajlandó magasabb bért fizetni, egy műszaki területen felsőfokú végzettséggel rendelkező munkavállalónak, egy maximum középfokú képzettségi szinten végzett munkavállalóhoz képest?Kérjük mindkét képzési szinten az azon a szinten az Ön által elvárt kompetenciák és tulajdonságok szempontjából ideálisnak nevezhető munkavállalóra gondoljon.
10.1 Kérem, adja meg, hogy diplomás munkavállalói közül mekkora arány rendelkezik művészet, művészetközvetítés végzettséggel!
10.2 Kérem adjon meg egy vagy több jellemző munkakört, melyben művészet, művészetközvetítés területen végzett munkavállalói dolgoznak!
Kérem jelölje az alábbi kompetenciák esetén, hogy az művészet, művészetközvetítés területen diplomával rendelkező munkavállalói átlagosan milyen mértékben rendelkeznek azokkal, valamint mennyire szükségesek ezen kompetenciák a munkájuk elvégzéséhez, azaz milyen szinten várja el ezek meglétét? Válaszát 1-6-os skálán jelölje, ahol 1 = Egyáltalán nem meglévő, 6 = Teljes mértékben meglévő kompetencia; valamint 1 = Egyáltalán nem szükséges 6 = Mindenképpen szükséges.
10.3 / 10.4 Saját szakterületben való szakmai jártasság, elméleti tudás
10.5 / 10.6 Analitikus gondolkodás
10.7 / 10.8 Képesség az új ismeretek gyors elsajátítására, tanulásra
10.9 / 10.10 Képesség a tevékenységek koordinálásra
10.11 / 10.12 Csapatmunka
10.13 / 10.14 Tervezés
10.15 / 10.16 Problémamegoldó készség
10.17 / 10.18 Kommunikációs készség
10.19 / 10.20 Az információs és kommunikációs technológiák (IKT) alkalmazásának képessége (pl. szövegfeldolgozás, táblázatokkal való munka, internethasználat, e-mail)
10.21 / 10.22 Az információs és kommunikációs technológiák (IKT) magas szintű használatának képessége (pl. programozás, statisztikai szoftverek)
10.23 / 10.24 Újításra, innovációra, új ötletek megvalósítására való képesség
10.25 / 10.26 Kritikus gondolkodás képessége
10.27 / 10.28 Prezentációs és előadói készségek
10.29 / 10.30 Idegen nyelvi kommunikáció (írásban, szóban)
10.31 / 10.32 Képesség az érzelmek felismerésére, mások helyzetének megértésére
10.33 / 10.34 Udvariasság, viselkedési szabályok ismerete és azok betartása
10.35 / 10.36 Vezetői készség
10.37 / 10.38 Időmenedzsment
10.39 Hány százalékkal lenne hajlandó magasabb bért fizetni, egy az Ön által megadott elvárt kompetenciák és tulajdonságok szempontjából ideálisnak nevezhető munkavállalónak művészet, művészetközvetítés területen, a kompetenciák szempontjából átlagos szintűhöz képest?
10.40 Hány százalékkal lenne hajlandó magasabb bért fizetni, egy művészet, művészetközvetítés területen felsőfokú végzettséggel rendelkező munkavállalónak, egy maximum középfokú képzettségi szinten végzett munkavállalóhoz képest?Kérjük mindkét képzési szinten az azon a szinten az Ön által elvárt kompetenciák és tulajdonságok szempontjából ideálisnak nevezhető munkavállalóra gondoljon.
11.1 Kérem, adja meg, hogy diplomás munkavállalói közül mekkora arány rendelkezik orvosi, vagy más egészségtudományi végzettséggel!
11.2 Kérem adjon meg egy vagy több jellemző munkakört, melyben orvosi, egészségtudományi területen végzett munkavállalói dolgoznak!
Kérem jelölje az alábbi kompetenciák esetén, hogy az orvosi, egészségtudományi területen diplomával rendelkező munkavállalói átlagosan milyen mértékben rendelkeznek azokkal, valamint mennyire szükségesek ezen kompetenciák a munkájuk elvégzéséhez, azaz milyen szinten várja el ezek meglétét? Válaszát 1-6-os skálán jelölje, ahol 1 = Egyáltalán nem meglévő, 6 = Teljes mértékben meglévő kompetencia; valamint 1 = Egyáltalán nem szükséges 6 = Mindenképpen szükséges.
11.3 / 11.4 Saját szakterületben való szakmai jártasság, elméleti tudás
11.5 / 11.6 Analitikus gondolkodás
11.7 / 11.8 Képesség az új ismeretek gyors elsajátítására, tanulásra
11.9 / 11.10 Képesség a tevékenységek koordinálásra
11.11 / 11.12 Csapatmunka
11.13 / 11.14 Tervezés
11.15 / 11.16 Problémamegoldó készség
11.17 / 11.18 Kommunikációs készség
11.19 / 11.20 Az információs és kommunikációs technológiák (IKT) alkalmazásának képessége (pl. szövegfeldolgozás, táblázatokkal való munka, internethasználat, e-mail)
11.21 / 11.22 Az információs és kommunikációs technológiák (IKT) magas szintű használatának képessége (pl. programozás, statisztikai szoftverek)
11.23 / 11.24 Újításra, innovációra, új ötletek megvalósítására való képesség
11.25 / 11.26 Kritikus gondolkodás képessége
11.27 / 11.28 Prezentációs és előadói készségek
11.29 / 11.30 Idegen nyelvi kommunikáció (írásban, szóban)
11.31 / 11.32 Képesség az érzelmek felismerésére, mások helyzetének megértésére
11.33 / 11.34 Udvariasság, viselkedési szabályok ismerete és azok betartása
11.35 / 11.36 Vezetői készség
11.37 / 11.38 Időmenedzsment
11.39 Hány százalékkal lenne hajlandó magasabb bért fizetni, egy az Ön által megadott elvárt kompetenciák és tulajdonságok szempontjából ideálisnak nevezhető munkavállalónak orvosi, egészségtudományi területen, a kompetenciák szempontjából átlagos szintűhöz képest?
11.40 Hány százalékkal lenne hajlandó magasabb bért fizetni, egy orvosi, egészségtudományi területen felsőfokú végzettséggel rendelkező munkavállalónak, egy maximum középfokú képzettségi szinten végzett munkavállalóhoz képest?Kérjük mindkét képzési szinten az azon a szinten az Ön által elvárt kompetenciák és tulajdonságok szempontjából ideálisnak nevezhető munkavállalóra gondoljon.
12.1 Kérem, adja meg, hogy diplomás munkavállalói közül mekkora arány rendelkezik pedagógusi végzettséggel!
12.2 Kérem adjon meg egy vagy több jellemző munkakört, melyben pedagógusképzésen végzett munkavállalói dolgoznak!
Kérem jelölje az alábbi kompetenciák esetén, hogy az pedagógusi diplomával rendelkező munkavállalói átlagosan milyen mértékben rendelkeznek azokkal, valamint mennyire szükségesek ezen kompetenciák a munkájuk elvégzéséhez, azaz milyen szinten várja el ezek meglétét? Válaszát 1-6-os skálán jelölje, ahol 1 = Egyáltalán nem meglévő, 6 = Teljes mértékben meglévő kompetencia; valamint 1 = Egyáltalán nem szükséges 6 = Mindenképpen szükséges.
12.3 / 12.4 Saját szakterületben való szakmai jártasság, elméleti tudás
12.5 / 12.6 Analitikus gondolkodás
12.7 / 12.8 Képesség az új ismeretek gyors elsajátítására, tanulásra
12.9 / 12.10 Képesség a tevékenységek koordinálásra
12.11 / 12.12 Csapatmunka
12.13 / 12.14 Tervezés
12.15 / 12.16 Problémamegoldó készség
12.17 / 12.18 Kommunikációs készség
12.19 / 12.20 Az információs és kommunikációs technológiák (IKT) alkalmazásának képessége (pl. szövegfeldolgozás, táblázatokkal való munka, internethasználat, e-mail)
12.21 / 12.22 Az információs és kommunikációs technológiák (IKT) magas szintű használatának képessége (pl. programozás, statisztikai szoftverek)
12.23 / 12.24 Újításra, innovációra, új ötletek megvalósítására való képesség
12.25 / 12.26 Kritikus gondolkodás képessége
12.27 / 12.28 Prezentációs és előadói készségek
12.29 / 12.30 Idegen nyelvi kommunikáció (írásban, szóban)
12.31 / 12.32 Képesség az érzelmek felismerésére, mások helyzetének megértésére
12.33 / 12.34 Udvariasság, viselkedési szabályok ismerete és azok betartása
12.35 / 12.36 Vezetői készség
12.37 / 12.38 Időmenedzsment
12.39 Hány százalékkal lenne hajlandó magasabb bért fizetni, egy az Ön által megadott elvárt kompetenciák és tulajdonságok szempontjából ideálisnak nevezhető munkavállalónak pedagógusi területen, a kompetenciák szempontjából átlagos szintűhöz képest?
12.40 Hány százalékkal lenne hajlandó magasabb bért fizetni, egy pedagógusi területen felsőfokú végzettséggel rendelkező munkavállalónak, egy maximum középfokú képzettségi szinten végzett munkavállalóhoz képest?Kérjük mindkét képzési szinten az azon a szinten az Ön által elvárt kompetenciák és tulajdonságok szempontjából ideálisnak nevezhető munkavállalóra gondoljon.
13.1 Kérem, adja meg, hogy diplomás munkavállalói közül mekkora arány rendelkezik sporttudományi végzettséggel!
13.2 Kérem adjon meg egy vagy több jellemző munkakört, melyben sporttudományi területen végzett munkavállalói dolgoznak!
Kérem jelölje az alábbi kompetenciák esetén, hogy az sporttudományi területen diplomával rendelkező munkavállalói átlagosan milyen mértékben rendelkeznek azokkal, valamint mennyire szükségesek ezen kompetenciák a munkájuk elvégzéséhez, azaz milyen szinten várja el ezek meglétét? Válaszát 1-6-os skálán jelölje, ahol 1 = Egyáltalán nem meglévő, 6 = Teljes mértékben meglévő kompetencia; valamint 1 = Egyáltalán nem szükséges 6 = Mindenképpen szükséges.
13.3 / 13.4 Saját szakterületben való szakmai jártasság, elméleti tudás
13.5 / 13.6 Analitikus gondolkodás
13.7 / 13.8 Képesség az új ismeretek gyors elsajátítására, tanulásra
13.9 / 13.10 Képesség a tevékenységek koordinálásra
13.11 / 13.12 Csapatmunka
13.13 / 13.14 Tervezés
13.15 / 13.16 Problémamegoldó készség
13.17 / 13.18 Kommunikációs készség
13.19 / 13.20 Az információs és kommunikációs technológiák (IKT) alkalmazásának képessége (pl. szövegfeldolgozás, táblázatokkal való munka, internethasználat, e-mail)
13.21 / 13.22 Az információs és kommunikációs technológiák (IKT) magas szintű használatának képessége (pl. programozás, statisztikai szoftverek)
13.23 / 13.24 Újításra, innovációra, új ötletek megvalósítására való képesség
13.25 / 13.26 Kritikus gondolkodás képessége
13.27 / 13.28 Prezentációs és előadói készségek
13.29 / 13.30 Idegen nyelvi kommunikáció (írásban, szóban)
13.31 / 13.32 Képesség az érzelmek felismerésére, mások helyzetének megértésére
13.33 / 13.34 Udvariasság, viselkedési szabályok ismerete és azok betartása
13.35 / 13.36 Vezetői készség
13.37 / 13.38 Időmenedzsment
13.39 Hány százalékkal lenne hajlandó magasabb bért fizetni, egy az Ön által megadott elvárt kompetenciák és tulajdonságok szempontjából ideálisnak nevezhető munkavállalónak sporttudományi területen, a kompetenciák szempontjából átlagos szintűhöz képest?
13.40 Hány százalékkal lenne hajlandó magasabb bért fizetni, egy sporttudományi területen felsőfokú végzettséggel rendelkező munkavállalónak, egy maximum középfokú képzettségi szinten végzett munkavállalóhoz képest?Kérjük mindkét képzési szinten az azon a szinten az Ön által elvárt kompetenciák és tulajdonságok szempontjából ideálisnak nevezhető munkavállalóra gondoljon.
14.1 Kérem, adja meg, hogy diplomás munkavállalói közül mekkora arány rendelkezik természettudományi végzettséggel!
14.2 Kérem adjon meg egy vagy több jellemző munkakört, melyben természettudományi területen végzett munkavállalói dolgoznak!
Kérem jelölje az alábbi kompetenciák esetén, hogy az természettudományi területen diplomával rendelkező munkavállalói átlagosan milyen mértékben rendelkeznek azokkal, valamint mennyire szükségesek ezen kompetenciák a munkájuk elvégzéséhez, azaz milyen szinten várja el ezek meglétét? Válaszát 1-6-os skálán jelölje, ahol 1 = Egyáltalán nem meglévő, 6 = Teljes mértékben meglévő kompetencia; valamint 1 = Egyáltalán nem szükséges 6 = Mindenképpen szükséges.
14.3 / 14.4 Saját szakterületben való szakmai jártasság, elméleti tudás
14.5 / 14.6 Analitikus gondolkodás
14.7 / 14.8 Képesség az új ismeretek gyors elsajátítására, tanulásra
14.9 / 14.10 Képesség a tevékenységek koordinálásra
14.11 / 14.12 Csapatmunka
14.13 / 14.14 Tervezés
14.15 / 14.16 Problémamegoldó készség
14.17 / 14.18 Kommunikációs készség
14.19 / 14.20 Az információs és kommunikációs technológiák (IKT) alkalmazásának képessége (pl. szövegfeldolgozás, táblázatokkal való munka, internethasználat, e-mail)
14.21 / 14.22 Az információs és kommunikációs technológiák (IKT) magas szintű használatának képessége (pl. programozás, statisztikai szoftverek)
14.23 / 14.24 Újításra, innovációra, új ötletek megvalósítására való képesség
14.25 / 14.26 Kritikus gondolkodás képessége
14.27 / 14.28 Prezentációs és előadói készségek
14.29 / 14.30 Idegen nyelvi kommunikáció (írásban, szóban)
14.31 / 14.32 Képesség az érzelmek felismerésére, mások helyzetének megértésére
14.33 / 14.34 Udvariasság, viselkedési szabályok ismerete és azok betartása
14.35 / 14.36 Vezetői készség
14.37 / 14.38 Időmenedzsment
14.39 Hány százalékkal lenne hajlandó magasabb bért fizetni, egy az Ön által megadott elvárt kompetenciák és tulajdonságok szempontjából ideálisnak nevezhető munkavállalónak természettudományi területen, a kompetenciák szempontjából átlagos szintűhöz képest?
14.40 Hány százalékkal lenne hajlandó magasabb bért fizetni, egy természettudományi területen felsőfokú végzettséggel rendelkező munkavállalónak, egy maximum középfokú képzettségi szinten végzett munkavállalóhoz képest?Kérjük mindkét képzési szinten az azon a szinten az Ön által elvárt kompetenciák és tulajdonságok szempontjából ideálisnak nevezhető munkavállalóra gondoljon.
15.1 Kérem adja meg, Ön milyen pozícióban dolgozik a kitöltés alapjául szolgáló munkahelyen?
15.2 Egyéb - Milyen pozícióban dolgozik?
15.3 Mi az Ön legmagasabb iskolai végzettsége?
15.4 Kívánja megadni a szervezet nevét és adószámát amely kapcsán a kérdőívet kitölti?Az adatok megadása nem kötelező a kérdőív kitöltése szempontjából, azonban kevesebb munkahelyre vonatkozó kérdés jelenik meg a megválaszolása esetén.
15.5 Kérem adja meg a kitöltés alapjául szolgáló munkahely nevét!
15.6 Kérem adja meg adja meg a kitöltés alapjául szolgáló munkahely adószámát!
15.7 Kérem adja meg, hogy az egész szervezetre, vagy annak egy adott telephelyére vonatkozóan tölti ki a kérdőívet!Amennyiben a szervezetnek összesen egy telephelye van a teljes szervezetre vonatkozó választ jelölje.
15.8 Kérem adja meg a telephely településének irányítószámát!
15.9 A kitöltés alapjául szolgáló telephely mérete:
15.10 Kérem adja meg, hogy az egész szervezetre, vagy annak egy adott telephelyére vonatkozóan tölti ki a kérdőívet!Amennyiben a szervezetnek összesen egy telephelye van a teljes szervezetre vonatkozó választ jelölje.
15.11 A kitöltés alapjául szolgáló telephely mérete:
15.12 Kérem adja meg, hogy mely vármegyében található a telephely amelyre vonatkozóan kitöltötte a kérdőívet?
15.13 A kitöltés alapjául szervezet mérete (az összes telephely figyelembevételével):
15.14 Kérem adja meg, hogy mely vármegyében található a szervezet székhelye?
15.15 Kérem adja meg, hogy a szervezet mely szektorban tevékenykedik!
15.16 Kérem adja meg, hogy a szervezet mely nemzetgazdasági ágban tevékenykedik?
15.17 Kérem adja meg, mely kategóriába sorolható ez a szervezet, a legutóbbi lezárt év árbevétele alapján?A válaszlehetőségek millió forintban értendőek.
15.18 Kérem adja meg, hol található a szervezet központja!
15.19 A kitöltés alapjául szolgáló szervezet...
15.20 A kitöltés alapjául szolgáló szervezet...
15.21 Kérem adja meg röviden, hogy mik a munkahelyének legfontosabb értékei, Ön szerint!
16.1 Van további meglátása, hozzáfűzni valója a kérdőívhez, vagy a kutatás témájához kapcsolódóan?
16.2 Amennyiben szeretné megkapni a kérdőív feldolgozott eredményeit, kérem adja meg e-mail címét, vagy jelentkezzen a megadott elérhetőségen.Megfelelően nagy kitöltési létszám esetén vármegyei szintű, kisebb létszám esetén országos szintű adatok megküldését vállalom.E-mail: szabo.dorottya@ktk.pte.hu
Köszönöm, hogy kitöltötte a kérdőívet, mellyel a disszertációm elkészítéséhez járul hozzá!
Licensz tulajdonos: Pécsi Tudományegyetem - evasys V9.1 (2473) - Copyright © 2023 evasys GmbHúj ablakot nyit meg. Minden jog fenntartva. Képviselet: VSL Kft.